Hoe sterren het grote geld verdienen

Ze zijn natuurlijk een belangrijk onderdeel van onze cultuur, beroemdheden. We hebben beroemdheden in vele gebieden, sportsterren, zangers en zangeressen, en natuurlijk de filmster. Zeker in deze tijd van sociale media kijken velen van ons met grote ogen naar het leven van deze sterren en dromen van dezelfde glitter, glamour en rijkdom. Maar vele sterren hebben tegelijkertijd ook veel problemen, met drank, drugs of de druk van alle aandacht. Het lijkt dat roem niet gelukkig maakt.

Tegelijkertijd zijn er ook beroemdheden die hun bekendheid juist heel effectief omzetten in een eigen bedrijf. Vele beroemdheden zijn rijk ja maar ze worden vaak nog veel rijker door hun beroemdheid om te zetten in een groot bedrijf. In dit artikel bespreken we een aantal van deze sterren en de lessen die je hier als entrepreneur uit kunt trekken.

50 Cent

50 cent was in de jaren 90 en 2000 misschien wel de grootste rapper ter wereld. Bijna elk nummer dat hij uitbracht was een ongekende hit. En natuurlijk verdiende hij gigantisch veel geld met zijn muziek. Maar het echte fortuin dat hij daarna verdiende was door zijn eigendom van Vitamin Water, welke uiteindelijk door Coca Cola gekocht werd en 50 Cent een vermogen opleverde.

Hij verdiende hier in een klap vijf keer zoveel mee als dat hij met zijn muziek carrière verdiende. Dit is een fantastisch voorbeeld van een creatieve beroemdheid die in het zakenleven veel meer verdiend dan met zijn sterrendom.

Balr

Een merk van eigen bodem. Dit fantastische kledingmerk is begonnen opgezet door onder ander Demy de Zeeuw, de bekende voetballer samen met Juul Manders en Ralph de Geus.

Het is een sportief en urban kledingmerk dat gigantisch populair aan het worden is. En deze kleding is ook weer gedragen door sterren zoals Tiësto en Martin Garrix. Balr is ene fantastisch modemerk van eigen bodem.

Conor Mcgregor

De beroemde vechter lijkt in ieder geval op dit moment gestopt te zijn en focust zich volledig op zijn pakken en op zijn whiskeymerk. En dit brengt hem ook veel geld op.

Daarom is het ook helemaal niet meer nodig om de ring of preciezer, Octagon in te stappen.

De les

De les die hieruit getrokken kan worden is dat wanneer je bijvoorbeeld een YouTube kanaal hebt of een grote Instagram pagina dat je je niet alleen focust op je volgers maar ook op het bedrijf erachter.

Er zijn veel social media influencers met gigantisch veel volgers die weinig inkomen hebben omdat ze geen eigen bedrijf erachter hebben.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *